Сценарії заходів.

Лінійка до тижня історії

1-й ведучий.
Увага! Увага! Послухайте нас! Цiкаву новину Повідати час.
Увага! Увага! Слухайте всі нас предметний тиждень вiдкривається в цей час

1-й ведучий.
Буде він —історичним. Словом, дуже цікавим та незвичним Хто розум, увагу, винахідливість має, Нехай у гостi до нас завітає.

2-й ведучий
А хто ще не встиг Науку цю полюбити, Ми з ним збираємось мiцно дружити. Бо поведемо всiх по дорозi до знань: Кросвордів , мандрівок , вікторин та завдань.

1-й ведучий.
Науку цю нам треба добре знати, Щоб успішними й добрими патріотами стати

2-й ведучий.
До різних ми наук охочі. Нехай ведуть нас до вершин, А зараз ми сказати хочем Науці цій - низький уклін!

1 Ведучий
Дорогі друзі !
З   по в нашій школі проходитиме предметний тиждень історії. ОТОЖ, оголошую шкільний предметний тиждень історії вважати відкритим!


На сцену виходять принцеса і професор.

Принцеса:
Предметний тиждень - це нудно! Ми знаємо все! Нічим нас не здивувати!
Може, буде краще. предметний тиждень скасувати?

Професор:
Як можна? Як можна? Вибачте! Тоді, можливо, краще жити без мови?
Навіщо читати, писати, вчитися? Навіщо історію нам знать?
Давайте відпочивати і веселитися. Давайте в хмарах літать!

Принцеса:
Ні, ні, стривайте, шановний професоре! Що означає жити, існувати без наук?
Як нам спілкуватися? Так не цікаво! Я не згодна! Не згодна! Ні-ко-ли!
Науки нам потрібні. І історія потрібна. . Всі науки потрібні . Без них не буде світ таким дружним, цікавим та веселим. Однак недоступні будуть нам вони, поки ми світ неуцтва і ліні не здолаємо! Нехай гінці розносять цю звістку! Ми починаємо свято! Справ не злічити! А для початку звернемося до Музи - Кліо милої! Четця сюди! Ось тобі указ. Оголосити всім учням школи!

Читець (читає)
В ім'я Володимира Великого, славного київського князя, видатного гетьмана славного війська Запорізького-Богдана Хмельницького, першого президента Української Державии 50- гривневого -Михайла Грушевського. НАКАЗУЮ:- Знайти музу історії Кліо та розпочати в даному закладі Тиждень найдавнішої з наук – ІСТОРІЇ і в честь цієї науки розпалити факел
(Подумав) Ех! Що ж робити? Де ж тепер цю музу знайти? Ох, мама рідна , ну раз так, буду шукати!

(Глашатай бігає по у пошуках Музи. Питає в присутніх) -Ви Музи не зустрічали? Яка ж вона та Муза?(чухає потилицю)

1 Ведучий:
Йшов він лісами, полями, перепливав моря - океани, поки не прийшов на самий край землі до премудрої діви ...

Читець ( падає їй в ноги)
О, діва мудра-премудра, розумна - заумна, не вели стратити, вели слово мовити!

Діва (млосна, гламурна) Ну, кажи, коли прийшов. А то у мене сеанс йоги , та ще жук-скарабей повинен новий журнал принести, іа ще я повинна попити чаю з китайських долин та відвідати сади Семіраміди та видертись на Велику китайську стіну

Читець : Оголосив я документ, та не знаю, як виконати написане. - . Ох, горе мені! Обійшов я пів-Землі, не знайшов тої істоти, що Музою Кліо зветься.

Діва: Я і є Кліо – славна Муза історії . Давай свій документ. Та тут ось як написано:! В ім'я Володимира Великого, славного українського князя, Видатного гетьмана славного війська Запорізького Богдана Хмельницького, Першого президента Української Державии 50- гривневого Михайа Грушевського. НАКАЗУЮ Знайти музу історії Кліо та розпочати в даному закладі Тиждень найдавнішої з наук – ІСТОРІЇ і в честь цієї науки розпалити факел

Читець : О велика, Муза Кліо! От я бовдур - людям потіха! Ну, спасибі тобі, мудрилка-зубрилка! (Біжить , радісний потім зупиняється, чухає потилицю) А хто цей вогонь запалювати буде?

(Здалеку чути голос мудрої діви)

Голос Музи Рада вас вітати діти!На сьогоднішньому святі!

Кліо звуть мене – історії давня Богиня.

І сьогодні й на роки хочу побажати Вам завжди:

Допитливі, цікаві будьте,

Та тільки не байдужі.

В Країну знань історії велику путь

Долайте вперто, друзі

Усе, що пізнано колись,

Завчіть, збагніть глибоко:

Країна ця, як неба вись,

Красою вабить око.

Богиня з-апалює факел і промовляє.. А зараз вогонь ми з вами запалюємо, тиждень історії розпочинаємо !Доторкніться до факелу історії І нехай від сьогодні ця історія яку ми творитемкемо буде лише доброю і славною для вас і для Вашої держави _ України.( Передає Факел усім)

принцеса:Ну що ж! Непогано! Все добре йде! Богиню знайшли, факел запалали. Тиждень розпочали. Розкажіть нам, що буде проведено під час тижня. Дуже цікаво знати.

1 Ведучий представляє план Тижня історії.

Муза Кліо:А тепер хороші діти,

Час прийшов вас залишати і до себе запросити

По моїй країні знань ходіть,

Все взнавайте і глядіть

Пам’ятайте, що незвична

Ця країна предковічна

Учитель. Бажаю вам успіхів, цікавого тижня Хай вам щастить! Ведучий: На цьому наша урочиста лінійка, присвячена відкриттю тижня історії вважається закритою.


Сценарій заходу
«Історія та  мода»
Історики сидять за столом , де багато книг , а модниця стоїть по середині.
Історик1 :           Історія, всесвіт і мода...
Скажіть, як нам їх об»єднати?
Як спільно звести їх разом,
Щоб лиха нам всім не зазнати?

Модниця:            І справді, що тут спільного:
Історія і мода...
Залишим цю проблему,
Часу на неї шкода.

Історик2:             Історія - це правда,
          Події, факти, дати

Модниця:           А мода - це спідниці,
 Штани, блузки, халати. Це зачіски і вуса
 Пенсне, пальто, жакети,
 Це макінтоші, шлейфи,
  Капелюхи  і берети.
Історик1 :           Здається ми вибрали дуже важке завдання - поєднати історію та моду. Чи поєднувались вони протягом життя людей? Звідки про це можна дізнатися? Потрібно десь вивчати, це питання з»ясувати
Модниця:           Зараз ми з»ясуємо і продемонструємо!

Історик2 :           Ой,багато чого змінилося у світі за XX століть, сьогодні ми вдягаємось по- іншому, ніж наші прадіди, діди, бабусі. Хоча дещо у костюмі протягом століть залишається без змін. Чому так? Невже причина у примхах моди? Звичайно ні. Історія костюма сягає глибини віків, переплітаючись з історією людства
Модниця:           Якщо задати питання: «Чому ви так одягнені?», можна почути різні відповіді. Одні скажуть: « Мені так подобається», інші - « Мені так зручно», а дехто скаже - « Бо так модно».І все ж таки, чому наш одяг саме такий? Чому? Чому? Чому??? ( Тупотить ногами)         На це нам мають дати відповідь історики.
Історики шукають відповідь.
Історик 2  з-за столу: Ми опрацювали багато цікавих книг і прийшли до висновку, що історія і мода завжди були поруч. Наші предки носили одяг із шкур диких звірів. Нам відомий Геракл із шкурою переможеного лева на плечах, витязь у тигровій шкурі. Однак, невідомо, шкури яких звірів носили наші найдавніші прародичі: ведмедів, лисів, зайців? Влітку і взимку одні й ті самі, чи, може їх міняли залежно від погоди? Вони мусили вбивати « братів своїх менших», одягатись в їхні шкури, щоб не загинути від холоду - це було життєвою необхідністю,
Модниця:                    Цікаво, навіть дуже цікаво, але ми хотіли б почути про більш цивілізовану моду.
Історик 1 :(крутить глобус на столі) Добре, зараз ми помандруємо до стародавньої Греції. Ми побачимо одяг грецьких дівчат.
Виходять дівчата в грецькому одязі.

У нас був чудовий одяг, він був простий, зручний і ошатний, він гарно поєднувався із теплим Середземним морем, чудовою природою. «Еллада», - так називали ми ,греки, свою країну.

Еллада, Еллада, Еллада
Афіни, Пірей, Парфенон...
Велично іде перемога
Про славу твою, Марафон.
Ми знаєм Солона, Перікла,
Ми бачим тебе, Саламін
І справа спартанців не згине,
Ми чуєм її, наче дзвін.

                              Аполлона я родина
І дочка я  Афродіти
Назавжди клянуся
Рідну Грецію любити
Нам важко дались Фермопіли
Грозив нам цар Дарій і Ксеркс.
Вмирали ми гордо й молились
До тебе, могутній наш Зевс.
Вклоняємось низько Афіні,
Що розум усім нам дала.
Ти горда була, як богиня,
А часом, як мати сумна.
Грецький танець.

Модниця:             Нам дуже хочеться довідатись, якою була мода в інших країнах.
Історик 2 :            І ми можемо помандрувати  в будь-яку країну, але для цього вам потрібно відгадати загадку. Отже ми відправляємось туди , куди  .Ну, зачитайте нам загадку!
Історик 1         Де людини нога не ступала,
І Європа про неї не знала,
                          І Колумб її довго шукав,
« Бачу землю!», - враз хтось закричав.
Але нововідкрита земля
Не сподобалась для короля.
О Колумбе, великий ти був.
Цілий світ твоє ім'я почув.
Та не здійснилась мрія твоя
Не відкрилась тобі...
Хто друзі? ( звертається до учасників заходу)
(Індія)

Індіанка :         Індія - країна джунглів, крокодилів, отруйних змій, дивовижної природи, самобутньої культури. Саме тут було винайдено синю фарбу «індіго». Вона виготовлялась із рослин індіго і була дуже гарною, стійкою, не вигоряла на сонці. Одяг індійських жінок відрізнявся від одягу європейців. Це був шмат тканини завдовжки більш як 5 метрів, яким обмотували тіло. Називався він – « САРІ».Звичайно, що зараз в Індії дівчата носять сучасний одяг, однак відомо, що був час, коли індійські закони під страхом смерті забороняли носити жінкам такий одяг.

Індійський танець.
Модниця:         Ми бачимо, що одяг жінок різних народів є і різний, і подібний, але нам цікаво довідатись, коли, наприклад, з’явились рукави, коміри, манжети, ґудзики.
Історик1 :         Ми бачимо, що одяг жінок і в стародавній Греції, і в Індії був схожий . Але, коли, наприклад, греки хотіли в театрі зобразити персів або мідійців, вони прищіпали до одягу рукави. У цих народів рукави виникли, напевно, тому, що у тих кліматичних умовах одяг мав надійно захищати все тіло
Модниця:         А що ви скажете про головні убори?
Історик2 :         Звичайно, ми не можемо обминути головні убори: хустки, шапки, капелюхи, берети, вінки і, звичайно, корони. Боги Греції мали свої особливі вінки їх робили з лаврового листя В Середній Азії хана увінчували білою повстяною шапкою з чорними краями. Це означало, що він володар засніжених гір і родючих долин. За головним убором можна було визначити і місце людини в державі
Капелюхи французьких дворян прикрашали пера. У герцогів їх мало бути 7, у графів 5, у баронів З, у решти одне перо. На наше свято прибули гості із Франції. Подивіться скільки пір»їн у них на капелюхах і довідайтеся, хто вони. /Мушкетери виходять на сцену/
Заходять 2 мушкетери, говорять слова
              Вірш      «Мушкетери»
1.    Ми мушкетери разом, як колись давно
Поскачемо кіньми у дике поле
Ми будем завжди разом і ніхто
У світі не розлучить нас ніколи

2. Нас не злякає ані куля, ані смерть
Всіх ворогів здолаємо ми в мить,
Бо найдорожче для мушкетера честь,
А найсвятіше-Батьківщина і й друзі.

 Модниця :До нас, здається, наближається сама французька герцогиня.
Французький танець.   Мушкетери і герцогиня танцюють.


Модниця: Ой, як хочеться хоч краєчком ока зазирнути в Іспанію та побачити іспанський одяг.
Виходить іспанка під  іспанський танець «Кармен».

 Історик 1 Давайте перегорнемо іще одну сторінку історії й послухаємо про моду Китаю.
(виходить учениця з  китаянкою під мелодію Китаю)

Учениця На північний схід від Індії за високими горами знаходиться Китай. Стародавні китайці називали свою країну Піднебесною З давніх давен китайці розводили шовкопрядів. Вони були такі тоненькі, що шовкова сукня вільно проходила через перстень. Шовк дуже цінувався. Іноді люди розплачувалися не грошима, а шматочками шовку.

Китаянка За указом Імператора, шовковий одяг могли носити лише знатні та багаті люди. Виробництво шовку китайці тримали у суворій таємниці. Вони торгували ним з іншими країнами. Через гори, пустелі пролягав Великий Шовковий шлях. В будні дні чоловіки та жінки в Китаї носили халати, підперезані поясами. Рукави халата були довгі і широкі. В середині рукавів були нашиті кишені, де тримали гроші та дрібні речі. Багаті люди носили шовкові та бавовняні халати з візерунками. Так як я ( показує на себе)
Учениця 2 Зачіски китаянок були вигадливі ( показує еав китаянку) Волосся скріплювали за допомогою шпильок та соку алоє. Така зачіска трималась декілька днів. Для того, щоб її не порушити під час сну, під голову підкладали тверду фарфорову або дерев’яну підставку.
Модниця В скількох ж країнах ми побували сьогодні! Як багато цікавого почули і побачили. А давайте заглянемо у Англію в королівський палац Єлизавети І.
Виходить королева і сідає на трон
Вітається по англійськи .Я- Єлизавета І правила у 1558-1603 р.р. За мене Англія досягла великих успіхів у торгівлі та судноплавстві, здобула ряд перемог  у війнах. Єлизавета була дуже освіченою: знала латинь, грецьку та кілька сучасних мов. Королева чудово орієнтувалася в усіх тонкощах політики, у складних відносинах між державами. Вона вміла добирати собі здібних міністрів і радників. Єлизавета була розумна, хитра і дуже обережна.  прихильниця необмеженої королівської влади, вона вважала, що повинна вселяти страх своїм підданим. Королева любила поклоніння та лестощі. Щоб забезпечити собі кар’єру, молоді дворяни добивалися її прихильності чим тільки могли: воєнними подвигами, витонченими манерами, поетичним чи музичним хистом. Королева охоче приймала дорогі подарунки. До неї сваталися московський цар Іван Грозний, іспанський король Філіп II, французький принц Франсуа Анжуйський. Однак вона ні з ким не бажала ділити долю своєї країни.
Модниця: О, Боже, до нас завітала королева Англії ,… Боже, Боже….
Королева:                Що тут відбувається? Хто ці люди?
Історик 1 :                Нас цікавить який зв’язок між модою та історією. Це зовсім не стосується державних справ, ваша Величносте.
Королева:                Стосується, звичайно стосується. Я хочу знати, що нового у світі моди.Я ж така вся модна….
Історики і зачитують повідомлення про моду.
Історик 1:                  Незабаром люди винайдуть нову тканину-штучний шовк: із нього зможе пошити собі сукню навіть найбідніша дівчина.
Історик 2:                  Незабаром дівчата і хлопці носитимуть джинси - це штани дуже зручні і практичні.
Історик 1:                Найбільш відомим творцем моди буде Крістіан Діор.
Історик 1.                 Буде час , коли дівчата носитимуть короткі стрижки, а чоловіки, навіть, молоді довгі, густі бороди.
Королева: Ого, скільки всього

Історик.2   Так, і справді багато чого зміниться у
                       моді у різні часи та в різних народів,
                       Незміннимта вічним залишиться час,
                       А Ще,- чашка кави, ЕПЛ та вальс,
                     Закони тяжіння, ймовірності теорія
                       Та напише про все це тільки історія.
Починає лунати  вальс Всі виходять на сцену Пари танцюють


Вчитель Ми сподіваємось, що Вам сподобався наш захід, що вас зацікавить  історія вражаючими фактами, персоналіями подіями, процесами. Не забувайте той хто знає історію, знає все, казав Конфуцій……А ми цим заходом завершуємо наш історичний тиждень і гасимо наш історичний факел до наступного тижня……до наступної історії. Хай Вам щастить!!!!!












2 коментарі: