9 клас

Діти, перед вами відео-презентація до теми:" Україна в часи революції у  Росії в 1905-07 р.р. ( гомадське та політичне життя)


 Переглянувши відео, перевірте свої знання за допомогою вправи






           Виконайте завдання з теми: " Австро-Угорська дуалістична монархія"
Дорогі учні! 



       Попрацюйте з джерелами:  Уривок  з промови Олександра ІІ від 30 березня 1856 р до теми "Ліквідація кріпосного права 1861 року в Наддніпрянській Україні. "
“ Я дізнався, панове, що між вами поширились чутки про намір мій скасувати кріпосне право. Щоб запобігти усяким необґрунтованим чуткам в такому важливому питанні, я вважаю за потрібне оголосити вам, що я не маю наміру зробити це тепер.  Але, звичайно, ви й самі знаєте, що існуючий порядок володіння душами не може лишатися незмінним. Краще скасувати кріпосне право зверху, ніж чекати того часу, коли воно саме собою почне ліквідовуватися знизу. Прошу вас, панове, подумати про те, як би здійснити це. Передайте слова мої дворянству для обмірковування.”
Поміркуйте:
1.     Чому, на вашу думку, Олександр ІІ визнає, що кріпосне право рано чи пізно треба скасувати?

 ПОПРАЦЮЙТЕ З ПОНЯТТЯМИ:
Тимчасовозобов’язані селяни – селяни після реформи з якими ще не уклали викупну угоду.
Викупна угода –договір селян з поміщиком про скасування кріпацтва.
Відрізки –ділянки землі, які у селян забирали після аграрної реформи.

Недоїмки-борги селян перед державою.


 Перегляньте  відеоролик, дайте  відповіді на запитання- перевірте себе!


-       Яку мету переслідувала Росія у Східній війні? (Прагнення Росії вийти до Середземного моря)
-       Які країни об’єдналися проти Росії? (Туреччина, Франція і Англія)
-       Яке місто стало центром бойових дій? (Севастополь)
-       Коли франко-англійський флот підійшов до Кримського півострова? (1 вересня 1854 р.)
-       Де та коли відбулося перше зіткнення воюючих сторін? (8 вересня на р. Альті)
-       Чим завершилася битва на р. Альті? (поразкою російської армії)
-       Скільки тривала оборона Севастополя? (349 днів, з 13 вересня 1954 р. – 27 серпня 1955 р.)
-       Хто керував обороною Севастополя? (Володимир Корнілов, Павло Нахімов, Володимир Істомін)
-       З якою метою Чорноморський флот прийняв рішення затопити кораблі у протоці? (Щоб перекрити прохід франко-турецьким кораблям)
-       Коли було підписано Паризький мирний договір? (18 березня 1856 р.)

-       Що передбачав Паризький мирний договір? (Росії заборонялося мати на Чорному морі військово-морський флот, будувати фортеці і військово-морські бази)



Виконайте  вправи, перевірте себе!


  Реформи 60-70-х рр. 19 ст. ( коротко)
Галузь, у якій відбувалось реформування
Дата
Основні заходи
Земська реформа

запроваджено земське самоврядування
Судова реформа
1864
запроваджено позастановий, незалежний, від чиновників суд
Військова реформа

запроваджено загальну військову повинність;
тривалість служби обмежувалась до 6 років у армії та 7 на флоті;
скасовано тілесні покарання.
Реформа освіти
1864
формування єдиної системи початкової освіти;
середня освіта поділялася на класичну та реальну;
відновлено самостійність університетів у навчальних справах
Реформа міського самоврядування

у містах створено міські думи
Фінансова реформа

створено Державний банк;
утілено принцип гласності державного бюджету.




 
Учні, прошу повторити пройдений матеріал з теми " Європа та Франція в часи французької революції та Наполеонівських воєн".Успіху!!!!
 

Ви маєте можливість перевірити свої знання в он-лайн режимі на тему: "Національне відродження на українських землях у ХІХ ст."
(Перейдіть за цим посиланням, виконайте тест)

http://istzno.dp.ua/istoriya-ukrayini/tema-13-zahidnoukrayinski-zemli-v-sklad

__________________________________________________________________


Завдання з історії України 
Тема: Економічне становище українських земель у складі Австрійської імперії 

   Дорогі дев’ятикласники,  попрацюйте з джерелами!

Н. Полонська-Василенко про становище українських селян

«У Галичині становище селян погіршувала та обставина, що дідичами переважно були поляки. Поляки обіймали також всі адміністративні посади, в їхніх руках був суд. У ХХ ст. число селянських страйків постійно зростає. 1902 року страйк, в якому взяло участь 200 000 селян, охопив усі східні частини Галичини. Селяни виявили надзвичайну стійкість, і дідичі змушені були піти на поступки. У 1906 році до 30 000 селян зібралися до Львова з вимогами не тільки економічних полегшень, але й політичних свобод та загального виборчого права. Разом з тим вони вимагали продажу поміщицьких земель. Страйки — з одного боку, масовий вихід селян на сезонні роботи — з другого, підривали поміщицькі господарства».


Завдання
1. Чим можна пояснити важке становище українського селянства на західноукраїнських землях?
2. Які форми протесту використовували селяни для покращення свого становища? Якими були їхні вимоги?


Зі спогадів Д. Купляка


«Мої батьки були малоземельними. Хліба нам вистачало, але вже на взуття чи убрання треба було заробляти. Перед війною 1914 р. мої рідні постійно виїжджали на сезонні роботи до Німеччини. Із захопленням слухав я оповідання про життя іншого народу».

Завдання
Про, яке суспільне явище веде мову автор?
Чим, на вашу думку, воно було зумовлене?




                                                           "Збиральниці колосків"

         Охарактеризуйте подану картину  (3-5 речень)



Немає коментарів:

Дописати коментар